woman-girl-teenager-wine

Evoluția trendurilor în consumul de alcool

Cu siguranță vă amintiți ultima reclamă la bere pe care ați văzut-o, însă ce puteți spune de reclamele la vin?

În ciuda unei discrepanțe de atenție ce poate fi observată pe toate canalele media, în ultimii ani consumul de vin a cunoscut o importantă creștere în detrimentul celui de bere.

Această schimbare se observă mai ales pe segmentul de vârstă cuprins între 20 și 30 de ani, așa-zișii „millennials” (generația născuta intre 1980 și sfârșitul anilor `90). Astfel, numai în Statele Unite, conform unui raport al Wine Market Council, 42% din consumul de vin din 2015 este atribuit acestui segment de vârstă. Reprezentanții acestei generații consumă în cotidian cu aproximativ 38% mai mult vin decât o făceau părinții lor, așa-numiții baby boomers.

Deși se poate observa creșterea consumului de bere nefiltrată, provenită din berării locale, în detrimentul berii produsă industrial, în cazul vinului există avantajul de a putea alege intre o variație mai mare de soiuri, gusturi și arome.

Situația pieței americane este reprezentativă la nivel global, întrucât aceste tendințe se pot observa pe întreg mapamondul.

În Australia, deși per total consumul de alcool a scăzut în ultimele decenii, scăderea vine practic din diminuarea consumului de bere de la 75% în 1960 la 41% în 2015. Aceasta cădere vine dintr-un interes tot mai mare a populației pentru un mod de viață sănătos și campanii duse pentru descurajarea accidentelor auto provocate de consumul de alcool, însă cifrele sunt surprinzătoare pentru o națiune renumită în preferința pentru bere, reputație încurajată constant de vedete de sport și politicieni.

În Europa, mai precis în Danemarca, în ciuda unor taxe mai mari impuse pe comerțul cu vin, consumul acestei băuturi a devenit popular în ultimii ani, și aici cu precădere în rândul tinerilor. Caracteristic scenei daneze este apariția în discuție în ultimii ani a “vinului natural”, trend susținut de cele mai importante restaurante cu profil de bucătărie nordică din Copenhaga.

În cazul României, experții sunt de părere că suntem pe drumul cel bun în crearea unei culturi adevărate pentru consumul de vin. Urmărind tendințele generale de pe piață, viticultorii români se aliniază cu pași repezi la gustul occidental, promovând noi sortimente de vinuri seci, deși orientarea actuală tinde mai degrabă spre vinurile dulci sau demiseci. Totuși, în anticiparea unei schimbări în preferințele românilor, cramele autohtone își diversifica rapid producția.

De vină pentru aceste schimbări globale este în primul rând apariția unei noi generații de consumatori, mai sofisticate, ce caută diversitate, nu are preconcepții și vrea mereu sa experimenteze gusturi noi. Deși berea încă este consumată în cantități mai mari, consum sprijinit și de dominanța din publicitate, vinul s-a integrat perfect pe piață,  ajutându-se de noile tehnici de marketing din media alternativă cum ar fi bloguri, rețele sociale și aplicații, mijloace folosite cu precădere de tinerele generații.

În rândul petrecerilor, vinul tinde sa devină ca berea. Dacă până de curând era băut doar la ocazii speciale, iată că ajunge să fie un produs de consum cotidian, în timp ce Champange sau vinul mai scump sunt rezervate momentelor deosebite.

În orice caz, fie că preferați vinul sau berea, nu uitați că alcoolul trebuie băut cu masură.

Surse: http://www.vinavisen.dk, http://fortune.com, http://www.trendshrb.ro, http://www.capital.ro, http://www.telegraph.co.uk, http://www.winespectator.com,

Distribuie acest articol!

Pivot Noir


Trebuie să ai peste 18 ani pentru a putea vizualiza acest website.