Tudor Bălan – aka Pivot Noir, după numele aplicației pentru terminalele mobile pe care a lansat-o pe piață în urmă cu doi ani – a pregătit o nouă surpriză iubitorilor de vin din România și nu numai. “Somelierul tău personal”, micul spirit care până de curând sălășluia în memoria telefonului mobil, gata să satisfacă orice curiozitate sau dorință de asociere culinară a posesorilor, devine magazin online.
De ce devine Pivot Noir magazin?
Utilizatorii au venit cu ideea. Consumul este succesiv informației, implicit cumpărarea. Este un pas evolutiv firesc. Mulți useri au întrebat dacă pot să și cumpere prin Pivot Noir, nu doar să se informeze despre vinuri.
Câți utilizatori avea aplicația când ai decis această evoluție?
4.000. Acum are 5.000.
La momentul când ai lansat aplicația, era (poate mai este, nu știu) oarecum singulară pe piață, din punct de vedere al numărului de vinuri listate acolo și al cantității de informații. Ce poate aduce nou un shop online, în afară de achiziția propriu-zisă?
O platformă de e-commerce de succes trebuie să îndeplinească o mulțime de cerințe, din punctul meu de vedere: catalogul de produse oferite trebuie să fie riguros selecționat din punct de vedere al raportului preț-calitate, al originalității și al complexității portofoliului; posibilități prietenoase de cumpărare (mobile friendly site, vânzare direct de pe aplicație); procese securizate de e-payment; interacțiune cu social media (pagini de Facebook, alte aplicații, bloguri, reviste șamd). “Mobile friendly, mobile friendly, și mobile friendly”. Asta repet, pentru că este cel mai important astăzi, iar o aplicație asta este.
Dar dincolo de capabilitățile tehnologice și de adaptarea la ecosistemul mobil în care ne mișcăm, ce aduce nou?
O selecție permanentă de vinuri excelente disponibile la preț promoțional (special). Selecții “de autor”, făcute cu ajutorul partenerilor (echipa Vinul.ro, bloggeri ca Mihai Vasile – Berbecutio, Bogdan Dobrițoiu și Răzvan Stoenescu de la Vin2.ro, Cătălin Păduraru, Cezar Ioan, diferiți manageri de restaurante pasionați de vin, artiști pricepuți și alții). Ambiția este de a oferi pieței “ponturi” pe perioade limitate, de a promova astfel vinuri noi sau mai puțin cunoscute, de a încerca să convingem producătorii și importatorii să ofere sticle gratis în coșul de cumpărături al consumatorului (din pricină că cea mai bună promovare pentru un vin nou, necunoscut, ar fi ca acesta să ajungă direct la consumator, ca o mostră spre degustare cu prietenii – și dacă vinul e meritoriu, cu siguranță va fi recomandat și cumpărat – este un mod ieftin și eficient de promovare a produselor noi). În plus, Pivot Noir se adresează și companiilor care vor să ofere cadou partenerilor de afaceri sau angajaților vinuri bune, cu eticheta personalizată, facilitează procesul de informare și achiziție automatizată a acestui tip de daruri.
Piața de cadouri este una mult vizată de către toți comercianții de vin…
Da, și aici venim cu o noutate absolută: oricine își va putea compune propria etichetă online pe Pivot Noir, cu ajutorul softului nostru automatizat, și va putea vedea simularea sticlei astfe personalizate, după care o va comanda și o va primi acasă sau va putea opta direct pentru a fi trimisă de noi pe adresa altor destinatari. Îi vom servi atât pe cei care au nevoie de 100-200 de sticle personalizate, cât și pe cei care vor 2 sticle de vin drept cadou pentru o persoană dragă. În plus, va fi vorba de vinuri foarte bune, furnizate într-o manieră personală și, de ce nu?, amuzantă. Personalizarea va dura câteva minute, se va face de către cumpărător direct din fața computerului – cu poze sau imagini din arhiva personală sau cu foarte multe imagini disponibile pe site, care vor putea fi completate cu mesajele personalizate ale cumpărătorului. Aș dori să menționez aspectul legat de certificarea traseului vinului prin noul online shop. De la cramă direct către depozitul climatizat al Pivot Noir și apoi la consumator. Mă refer la evitarea situațiilor când apar pe piață vinuri reciclate, care au stat în soare patru luni pe litoral și apoi s-au întors în lanțul de distribuție, fiind compromise calitativ. Nu mai vorbesc de vinurile de supermarket, care de multe ori nu au o trasabilitate controlată pe drumul dintre cramă și consumator.
E interesant, să nu trecem așa ușor peste această caracteristică – de personalizare – a shopului. Mi-e și groază ce kitsch-uri or putea să apară…
Firește că, atunci când e vorba de imagini din arhiva personală a cumpărătorilor, nu vom putea evita etichetele cu Mercedesul roz + pisicuța albă și buchetul de trandafiri roșii blurat, sau inscripționări gen “Micky + Pisy = Love”… Dar în setul de imagini propuse de către Pivot Noir pentru a fi completate cu mesaje personalizate e vorba de lucrări valoroase de artă plastică contemporană – purtătoare de drepturi de autor – care se vor asorta în mod rafinat cu vinurile minunate din interior. Am deja semnat contracte cu trei cunoscuți artiști plastici ieșeni – Felix Aftene, Valeriu Gonceariuc și Constantin Tofan – care mi-au pus la dispoziție sute de lucrări în format digital, pentru acest proiect. Am stabilit împreună cu ei spațiile unde cumpărătorii vinurilor își vor putea amplasa mesajele personalizate, astfel încât să nu afecteze arta. Eu sper că aceste minunate lucrări se vor răspândi astfel printre oameni, cu ocazia momentelor de bucurie și aniversare. Evident, mă întreb destinatarii vor consuma vinul din interior sau vor păstra sticlele pline în bibliotecă – dar cu siguranță în acest mod arta se va răspândi mai mult. Atât arta vinului, cât și cea plastică. Și-mi n-am cum să nu mă gândesc la asta, atâta vreme cât îmi amintesc de vorbele lui Bernard Pivot: „Pe o sticlă plină, eticheta promite cât o viză; pe una goală, e patetică asemenea unei inscripții funerare” (Dicționar din Dragoste de Vin)
Vinuri bune în promoții care se derulează continuu, selecții „de autor” asumate de specialiști, posibilitatea de personalizare a sticlelor cu imagini și mesaje proprii sau cu reproduceri de artă contemporană de cea mai bună calitate, gata pregătite pentru etichetare după ce cumpărătorul și-a înscris mesajul dorit, plus o experiență simplă și prietenoasă de informare și achiziție – de pe computer sau de pe terminalul mobil – sunt atuurile pe care mizează Pivot Noir pentru a-și asigura succesul. Magazinul va fi pe deplin operațional la sfârșitul lunii octombrie.
O unealtă utilă pentru consumator pe care o pune la dispoziție Pivot Noir este “Bursa de vinuri”: pentru clienții care au nevoie de 48-300 de sticle sau mai mult, cei interesați își pot posta cererea online pe site, urmând să primească imediat, în cadrul aceluiași demers online, oferte speciale de la producătorii interesați să satisfacă respectivele cerințe. Și aceste vinuri vor putea fi personalizate la cerere – pentru evenimente speciale, pentru păstrarea în cramele personale sau pentru cadouri corporatiste.
Sursa: vinul.ro